Resultatet af årets kundeundersøgelse

22. april 2024

I januar 2024 gennemførte Danske Fragtmænd en omfattende kundeundersøgelse. Ud af de 1017 deltagende kunder svarede hele 96 procent, at de var tilfredse eller meget tilfredse med samarbejdet med Danske Fragtmænd. Det er en stigning på over to procent i forhold til den seneste undersøgelse i 2022.

Efter undersøgelsen i 2022 identificerede vi flere områder, hvor der var plads til forbedringer. Et af de punkter, hvor vi øgede vores indsats, var i Kundeservice. Vi er glade for, at indsatsen har båret frugt, idet hele 84 procent af de adspurgte er tilfredse eller meget tilfredse med vores kundeservice. I forhold til den seneste undersøgelse resultat er det en fremgang på tre procent.

Kunderne repræsenterer både små, mellemstore og store virksomheder, der er bredt fordelt geografisk og i forskellige brancher. Diversiteten af kunderne danner et solidt grundlag for at vurdere tilfredsheden blandt Danske Fragtmænds kunder landet over. Salgsdirektør Maria B. Rosenbæk udtrykker sin glæde med årets resultat:

- Jeg er yderst tilfreds med fremgangen fra 2022 til nu, det er dejligt, at vi har formået at forbedre os yderligere fra et i forvejen positivt resultat, fortæller Maria B. Rosenbæk

Selvom resultatet af undersøgelsen var rigtig flot, vil vi bruge besvarelserne til at skabe endnu mere værdi for vores kunder. Vi har derfor opstillet nye indsatsområder, som vi i den kommende tid vil have et øget fokus på. Vores initiativer inkluderer at forbedre vores overordnede kommunikation, herunder at øge frekvensen af nyhedsbreve om leveringsstatus og andre relevante oplysninger for vores kunder. For at vi kan gøre vores kundeservice endnu bedre, giver vi i fremtiden Kundeserviceafdelingen et større mandat. Derudover vil vi gerne skabe et endnu tættere forhold til vores kunder. Det gør vi blandt andet ved at sikre, at vi har dedikerede medarbejdere til at servicere og kontakte alle kunder, store som små.

- Uanset hvor godt resultatet er, så skal vi fortsætte med at forbedre os. Kundeundersøgelsen viser hvordan kunderne synes, at vi klarer os. Vi lever af vores kunder, så skal vi kontinuerligt tilpasse os ud fra de ønsker og krav, som omverdenen og kunderne stiller, afslutter Maria B. Rosenbæk