Sådan laver du en reklamation

Hvis du ønsker at sende en reklamation vedrørende beskadiget eller bortkommet gods, kan du her se en vejledning til, hvordan du laver en reklamation.

Vær opmærksom på, at du bør anmelde til dit forsikringsselskab først, hvis du har en vareforsikring.

Det er incoterms, der afgør, hvem der er erstatningsberettiget, samt hvem skadelidte er. Du kan få mere information her.

Vi behandler alle reklamationer efter fragtmændenes ansvars- og befordringsbestemmelser (CMR-loven) og Danske Fragtmænds forretningsbetingelser for henholdsvis transport og lagerhotel.

Erstatningskrav er momsfritaget i henhold til momsvejledningen; se eventuelt www.skat.dk under afsnit D.A.11.1.8.2 og D.A.11.1.8.4. Eventuel erstatningsudbetaling foretager vi i henhold til CMR-lovens §§ 31 samt 29 stk. 2, hvoraf det fremgår, at erstatningen ikke kan overstige 8,33 SDR for hvert kilogram manglende (beskadiget) bruttovægt (per 12.09.2022 svarer 8,33 SDR til DKK 79,66).

Send en reklamation

Nedenfor kan du som afsender sende en reklamation. Er du derimod modtager, skal du i stedet kontakte din leverandør. Er du aftalekunde hos Danske Fragtmænd, kan du via vores online reklamationssystem, WebSkade, oprette samt se status på igangværende reklamationer. Du har adgang via dit WebFragt-login. Mangler du et login, skal vi venligst bede dig om at udfylde formularen her.

Reklamation for aftalekunder (kræver WebFragt-login)

Reklamation for kunder uden en fragtaftale

Tilføj oplysninger eller spørgsmål til eksisterende sag