Slut med de "blå fragtbreve" fra årsskiftet

2. oktober 2019

Cirka 99 procent af alle vores fragtbreve er overført elektronisk. Det minimerer risikoen for fejl og giver vores kunder fuld sporing af deres forsendelse fra det øjeblik, fragtbrevet bliver oprettet. Den sidste procent, der er tilbage, er de såkaldte ”blå fragtbreve”. Vi har i de sidste par år haft stor fokus på at udfase de "blå fragtbreve”, idet de bremser den digitale udvikling i Danske Fragtmænd og ikke mindst belaster miljøet unødigt. Netop derfor har vi besluttet at stoppe med muligheden for at anvende de ”blå fragtbreve” per 1. januar 2020.

Jeg har stadig brug for de ”blå fragtbreve”, hvad gør jeg så?

Hvis du tilhører den ene procent, der stadig bruger de ”blå fragtbreve”, har du efter 1. januar 2020 to muligheder:

  1. Danske Fragtmænd har et bookingsystem, WebFragt, hvor du i stedet for kan udfylde et fragtbrev elektronisk. Er du ikke allerede oprettet i WebFragt, kan du kontakte vores WebFragt-team på webfragt@fragt.dk. Servicen er helt gratis og giver dig flere fordele som eksempelvis fuldt overblik over din forsendelses vej ud til modtager.
  2. Ønsker du ikke at anvende vores elektroniske bookingsystem, kan du også sende en mail til vores kundeservice for at booke din forsendelse. Du skal dog være opmærksom på, at vi tager et administrationsgebyr på 60 kr. per fragtbrev.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte din normale kontaktperson hos Danske Fragtmænd eller vores kundeservice.