Danske Fragtmænd lægger hus til den fjerde mest sete reklamefilm

20. februar 2018

Danske Fragtmænds fragtcentral og lagerhotel i Taastrup dannede i december 2016 rammerne for optagelserne til musikvideoen til ”Jeg leverer varen” som del af kampagnen ”Job i Transport”. Reklamefilmen blev den fjerde mest sete danske reklamefilm på YouTube i 2017.

Transportens Udviklingsfond og Godstransportområdets Uddannelses- og Udviklingsfond var skaberne bag kampagnen ”Job i Transport”. Kampagnen havde til formål at fortælle, især de unge, om de mange ukendte karrieremuligheder der er i transportbranchen.

- Med kampagnen ”Job i Transport” skal vi have fat i nogle helt unge målgrupper, primært unge mænd, som går i 9. klasse eller 10. klasse og skal til at vælge erhvervsuddannelse, eller de går på teknisk skole og skal til at vælge linje. Også unge mænd mellem 18-25, som er ufaglærte, er vi interesserede i at nå, fortæller kampagneansvarlig og partner i LEAD Agency Eva Svavars til Dansk Markedsføring.

Moderne branding af transportbranchen
Med sangen ”Jeg leverer varen” og dertilhørende musikvideo på den digitale platform YouTube, der er den mest benyttede streamingtjeneste blandt unge i 2017, ønskede man at gøre noget ekstraordinært for at fange de unge.

- Derfor idéen med en musikvideo, som er sjov, fængende og som samtidigt flytter lidt ved deres opfattelse af, hvem man er, når man arbejder i godstransportbranchen. Musikvideoen har – bl.a. med hjælpe fra influencer Albert Dyrlund – ledt en flot trafik ind på kampagnens Facebook-side og hjemmeside, og vi er overvældede over den gode modtagelse og store interesse. Musikvideoen er del af en langsigtet brandingindsats, hvor vi løbende vil måle på branchens omdømme og image, fortsætter Eva Svavars.

Hun tilføjer afslutningsvis, at hun fra transportbranchen ved, at der har været en øget søgning til uddannelserne i kampagneperioden, men at det er for tidligt at sige noget om den generelle søgning til jobs i branchen.

Se videoen her.